AGS Kogebogen - Datasikkerhed 1

Datasikkerhed internt i AGS

AGS Kogebogen - Datasikkerhed 2
AGS Kogebogen - Datasikkerhed 3

Generelt:

Registrering og behandling af data – både klient data og AGS’ interne data – foretages KUN på AGS’ tildelte PC’er. Der må ikke lægges AGS data på eventuelle medbragte private PC’er eller Tablets, bortset fra hvad der ligger i TEAMS og Outlook.
Klientdata opdateres som udgangspunkt med online forbindelse til OneDrive af hensyn til backup funktion. Men der ligger også en kopi af disse data lokalt på PC’en. Det er derfor at betragte som data-lækage hvis en PC bortkommer.
Ved overnatning tages PC’en med under armen og lægges “under hovedpuden”.

Efterlad ALDRIG din PC hos kunden.

Er det nødvendigt at forlade klinik-lokalet (fx til frokost eller ved toiletbesøg) så aflås lokalet, og kan dette ikke lade sig gøre,  skal du sikre dig at der findes andre (betroede) mennesker i umiddelbar nærhed.
Desuden, LOG UD eller sæt PC’en på ”Slumre” for at sikre at der ikke er umiddelbar adgang til klientdata.

AGS Kogebogen - Datasikkerhed 4

AGS’ interne data:

Der er installeret Bullguard Firewall på alle AGS’ klinik-PC’er. Konfigurationer hertil må kun ændres af AGS’ data-ansvarlige. Det er dog tilladt at acceptere rutinemæssige opdateringer annonceret af leverandøren.

Alt hvad der er synkroniseret “op i skyen” bliver back-up’et 6 gange  i døgnet, og gemmes for altid.

AGS Kogebogen - Datasikkerhed 5
Til Forsiden